امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://cctv.cloob24.com
0

انواع باتری مورد استفاده برای یو پی اس

باتری های اسید سرب

دسته اول که همان باتری لید اسید سرب می باشد به دلیل نیاز به نگهداری و کنترل دوره ای برای یو پی اس هایی که دارای توان پایین تری می باشند استفاده می شوند و در نقطه مقابل آن ها از باتری های خشک برای نگهداری طولانی مدت یو پی اس استفاده می شود

این باتری ها به گونه ای طرحی و ساخته شده اند که به آب اسید داخل باتری دسترسی نداشته و به همین خاطر نیاز به نگهداری در طول دوره بهره برداری ندارند. مسئله مهم درباره این باتری ها این است که تنها رسیدگی مورد نیاز آن ها تمیز کردن آن می باشد زیرا گه این باتری ها به گردو غبار و دمای بالای محیط بسیار حساس می باشند.

باتری سیلد اسید نوعی از باتری های لید اسید است که با توجه به ساختار مهندسی آنها توانایی استفاده در حوزه های گوناگون بدون نیاز به تعمیرات را دارند. البته تنها نیاز آنها تمیز کردن آنهاست و موارد دیگر را شامل نمی شود.

باتری ها نیکل کادمیوم

این باتری نسبت به باتری سیلد است از تکنولوژی پیشرفته تری ساخته شده است. در عوض قیمت بالاتری نسبت به آن دارد.

باتری نیکل کادمیوم از قرار گرفتن فلز نیکل و مایع بازی الکترولیت پتاسیوم ایجاد می شود که حداکثر ولتاژ هر سلول در حدود 1٫2 ولت می باشد که برای ساخت یک باتری 12 ولت نیاز به سری کردن 10 سلول دارد.

طول عمری که باتری نیل کادمیوم دارد بسته به نوع اسیدی، وزن پایین، مقاومت بیشتر و تغییرات دمایی وابسته می باشد. این باتری دارای ویژگی شارژ با سرعت بالا می باشد و به همین خاطر است که طرفداران زیادی دارد.

در باتری های نیکل کادمیوم یو پی اس شما می توانید در کوتاهترین زمان ممکن آن را شارژ کامل کرده و استفاده کنید.

باتری لیتیوم یون

باتری های لیتیوم یون یک فناوری باتری قابل استفاده در یو پی اس است که به سرعت در حال رشد است که از انرژی بالا استفاده می کند و دارای چگالی و وزن کم هستند.

در یک باتری یو پی اس لیتیوم یون، کاتد معمولا از اکسید فلزی ساخته می شود، در حالی که آند معمولا گرافیت کربن متخلخل است. هر دو غوطه ور هستند. در یک الکترولیت مایع ساخته شده از نمک لیتیوم و حلال آلی است. در جریان تخلیه، جریان یون ها جریان دارند از آند به کاتد از طریق الکترولیت و جداساز؛ شارژ مسیر را عوض می کند و یون ها از کاتد به آن جریان می یابند.

باتری یو پی اس سیلور آلکالاین

باتری های یو پی اس آلکالین نوعی از انواع باطری های قابل استفاده در ups هستند که در کنار وسایل الکتریکی وصل می شوند و برق را در خود ذخیره می کنند؛ این باتری ها اندازه ها و ولتاژ های مختلفی دارند و در اشکال و ابعاد متفاوتی ساخته می شوند. باتری های آلکالاین قوی تر از باتری های معمولی هستند و مواد داخلی آن ها از روی و دی اکسید منگنز تشکیل شده است و ظرفیتی 2 الی 4 برابر باطری های معمولی دارند.

هر نوع باتری با توجه به کیفیت ساخت آن یک عمر مفید در شرایط ایده آل دارد ولی مهمترین عامل در طول عمر باتری ها عامل انسانی است. نحوه استفاده از باتری ها شامل شرایط نگهداری، دما و میزان گرد و غبار محیط، شرایط و نیز تعداد دفعات شارژ و دشارژ، پرهیز از عدم استفاده طولانی مدت از باتری، استفاده و جاسازی صحیح باتری، پرهیز از ضربه زدن و ایجاد شوک حرکتی در باتری و استفاده از شارژر مناسب و سالم مهمترین پارامترهای تعیین کننده عمر باتری در شرایط واقعی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
ارسال دیدگاه